پایگاه مرکزی آموزش رسانه ای ثامن

امیدوارم در این وبسایت لحظه های خوب و خوشی را برای شما آرزو دارم

پایگاه مرکزی آموزش رسانه ای ثامن

امیدوارم در این وبسایت لحظه های خوب و خوشی را برای شما آرزو دارم

پایگاه مرکزی آموزش رسانه ای ثامن

این وبسایت توسط علی محمدمراغی وهمکاری سایر دوستان گروه ثامن جهت آموزش های عمومی وتخصصی وگفتگوهای جمعی تبادل نظرات و... برای علاقمندان راه اندازی شده است.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان

مدیر موفق کیست؟
️خیلی برای من مایه‌ی تعجب است که:
چرا یک‌جا، کسی که مسئول است و باید عذرخواهی کند و از همکارانش درخواست کمک کند تا کارها پیش برود، پرخاشگری می‌‌کند! و وقتی به او راه حل نشان می‌دهیم، به جای تشکر، انکار می‌کند و خشمگین می‌شود! و در جای دیگر، شخصی دیگر که هیچ قصور و کوتاهی نداشته است، با روشی سنجیده برخورد می‌کند و مسائل را حل می‌کند!
 من و شما در زندگی‌مان و مسئولیت‌هایی که به عهده داریم، دنبالِ مقصرمی‌‌گردیم یا سعی می‌‌کنیم کاری را که به عهده‌‌ی ما است را درست انجام دهیم و به کسانی که به ما اعتماد کرده‌‌اند، کمک کنیم؟
 اگر در سیستمی اداری باشید که کارها درست پیش نرود، همکارانتان را متهم می‌کنید یا انگشتِ اشاره‌‌تان به سمت خودتان می‌‌رود و از خودتان می‌‌پرسید:
"من چه کار کنم که در کارمندان انگیزش و ایمان به پیشرفت ایجاد شود؟ چه کارکنم که آنها با عشق و علاقه کار کنند؟ چه کار کنم که راه‌حل‌ها و ایده‌هایشان را مطرح کنند؟"
اگر حتی همکارانِ ما کم‌کارند یا بد کار می‌‌کنند، از خودمان سوال کنیم:
"من چه کار می‌کنم که این‌ها به کارشان علاقه ندارند؟ چرا در کار تخریب ایجاد می‌‌کنند؟ چرا کار را عقب می‌‌اندازند و یک کار یکماهه را در دو ماه انجام می‌‌دهند؟"
 شروعِ دوست‌‌داشتنِ کار هم این است که:
سازمان و مدیریت کاری کند که منِ نیروی کار، از کار کردن در اینجا خوشحال باشم.
وقتی توجه به نیروی انسانی مطرح می‌شود، معمولاً چرخِ ما لنگ می‌زند!
 توجه کنیم که:
سوء مدیریت ما است که موجب زمین خوردنمان می‌شود.
مسئولیت بپذیریم و بدانیم که مؤثریم.
انتخاب با ماست که فرارکنیم یا مسئولیت بپذیریم.